Nazwiska które stały się markami. Czy Ty znasz takie?

nazwiska które stały się markami - onlyMy.pl

Gdy zacząłem myśleć nad tematem marki osobistej, uderzyło mnie jak wiele znanych dziś firm, zaczynało swoją historię bez skomplikowanej strategii marketingowej, której częścią jest wymyślenie nazwy. Ich założyciele wybrali najprostsze rozwiązanie – dali firmom swoje nazwiska. Z jednej strony to prosty i oszczędzający wiele czasu i energii wybór, ale z drugiej odważne posunięcie. Powoduje, że sukcesy firmy wzmacniają markę osobistą i pozycję jej właściciela. Jednak także wszelkie trudności, niezależnie od ich źródła, są kojarzone wprost z osobą, której nazwisko jest nazwą przedsięwzięcia.

  • Abbott Laboratories (farmaceutyki) – Wallace Calvin Abbott (1888)
  • Bloomberg L.P. (usługi finansowe) – Michael Bloomberg
  • Boeing (przemysł lotniczy i obronny) – William Boeing
  • Cadbury (wyroby cukiernicze) – John Cadbury
  • Casio (Elektronika) – Tadao Kashio
  • Dell (komputery i IT) – Michael Dell
  • DHL Express (logistyka ekspresowa) – Adrian Dalsey, Larry Hillblom i Robert Lynn
  • Ericsson (Telekomunikacja) – Lars Magnus Ericsson
  • Ferrari (motoryzacja) – Enzo Ferrari
  • Goodyear (opony i guma) – Charles Goodyear

 

To tylko przykłady firm – teraz międzynarodowych koncernów, które przez swą nazwę stały się nierozerwalnie złączone ze swoimi twórcami. Takich historii nie brakuje również na polskim rynku:

  • Blikle (cukiernictwo) – 1869 Antonii Kazimierz Blikle
  • Eris (kosmetyki) – Irena Eris
  • Ziaja (kosmetyki) – Aleksandra i Zenon Ziaja
  • Wittchen (galanteria skórzana) – Jędrzej Wittchen
  • Wojas (obuwie) – Wiesław Wojas
  • Kler (meble) – Piotr Kler
  • Roleski (spożywcza) – Marek Roleski
  • Inglot (kosmetyki) – Wojciech Inglot
  • Koral (lody) – Józef i Marian Koral

 

Decydując się na nazwę handlową tożsamą z nazwiskiem sprawisz, że będzie ona nośnikiem tożsamości Twojego przedsiębiorstwa. To ona będzie zapisywać się w pamięci Twoich klientów, pracowników czy inwestorów.

Czy jednak jest pomysł dla każdej branży i dla każdego?