Jak wykorzystać potencjał Internetu?

Zaufaj badaniom.

Według badań1 z Internetu korzysta ponad 81% Polaków. W październiku 2019 r w naszym kraju było już ogółem ponad 28 milionów Internautów 2
Można więc zaryzykować i postawić sobie pytanie – czy stać Cię na to, aby ignorować tak liczną grupę?
Część z nich to na bank Twoi potencjalni Klienci, którzy dzięki Internetowi będą mieć szansę dowiedzieć się o istnieniu Twojej firmy, poznać Twoją ofertę, a wreszcie z niej skorzystać.  

Posiadanie strony internetowej już od dawna przestało być zarezerwowane jedynie dla dużych firm i międzynarodowych koncernów. Zdecydowana większość firm działających na rynkach lokalnych, a pośród nich również tzw. firmy rodzinne, doceniają Internet jako sposób dotarcia do Klientów. Wykorzystują bycie “on-line” jako możliwość prezentacji swojej oferty. Jednocześnie Internet może być bardzo efektywnym i niedrogim medium umożliwiającym, a także usprawniającym komunikację z Klientami, dostawcami czy usługodawcami firmy. 

Wyobraź sobie, że chcesz poszerzyć ofertę albo planujesz promocję – możesz w prosty sposób poinformować o tym swoich Klientów umieszczając te informacje na stronie firmy, na profilu w mediach społecznościowych albo wysyłając email. Popularne mailingi wysyłamy oczywiście tylko tym, którzy zgodzili się na otrzymywanie informacji marketingowych od Twojej firmy tą drogą. Wysyłanie niechcianych wiadomości jest przede wszystkim pogwałceniem prawa. Nie tylko bardzo skutecznie niszczy reputacje firm, które uciekają się do takich praktyk w sieci, ale też jest zagrożone surowymi karami. 

To tylko kilka ważnych powodów, dlaczego warto, aby Twoja firma pojawiła się wreszcie na całego w sieci. Pozostaje odpowiedzieć sobie na pytanie – jak to zrobić? Mam nadzieję, że kolejne wpisy pomogą Ci podjąć decyzję, że gra jest warta świeczki. Podejmiesz wyzwanie i rozpoczniesz nowy rozdział w historii działalności Twojej firmy.  

Jak zacząć działać w internecie?

Chcemy pokazać Ci krok po kroku jakie działania powinieneś podjąć, aby Twoja firma nie tylko pojawiła się w Internecie, ale również, żeby w nim zaistniała. Dlatego w kolejnych wpisach poruszę między innymi takie kwestie jak:  

  • Jaki będzie Twój adres, czyli wybór domeny;  
  • Gdzie zaparkujesz, czyli wybór firmy hostingowej; 
  • Prosta strona czy bardziej rozbudowany serwis, czyli jakie powinno być Twoje internetowe oblicze;
  • Co w środku, czyli zawartość serwisu i tzw. content marketing;  
  • Daj się odnaleźć, czyli Ty i wyszukiwarki oraz SEO;
  • Sam odnajdź Klienta, czyli Ty i reklama w internecie;
  • Jeśli nie samemu to z kim, czyli jak wybrać właściwą firmę, która większość zrobi za Ciebie. 

Czy w ogóle wyobrażasz sobie funkcjonowanie swojej działalności w świecie bez Internetu?

michał 

  1. Badanie NetTrack przeprowadzone w 2018 roku przez firmę badawczą Kantar MillwardBrown
  2. Wyniki badania Gemius/PBI za październik 2019

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *