Jak zmieniły się trendy zakupowe w Polsce w 2021 roku?

Jak zmieniły się trędy zakupowe w Polsce w 2021 roku - onlyMy.pl

Gemius Polska już po raz 9 przygotował raport: „e-commerce w Polsce”. Wynika z niego, że odsetek Polaków robiących zakupy przez Internet wzrósł o 4 p.p. rok do roku. Co jest raczej naturalnym trendem wzrostowym. Jeśli jednak popatrzymy na te wyniki szerzej i porównamy wyniki z roku 2019 do 2021 okaże się, że odnotowano wzrost robiących zakupy online aż o 15 p.p. To już prawdziwy skok, który potwierdza jak bardzo zmieniły się nasze nawyki zakupowe w czasie pandemii.

 

2021 to kolejny rok ze wzrostem liczby kupujących

Z raportu wynika również, że aż 77% internautów dokonało przynajmniej raz zakupu online. Ważną informacja, że wśród Klientów e-commerce zdecydowanie dominują kobiety w średnim wieku, wykształcone i mieszkające w dużych miastach.

 

Pandemia zmieniła rynek e-commerce

Od 2019 roku zdecydowanie zmieniliśmy nasze zachowania zakupowe. Aż 30% kupujących online kupuje teraz w sieci więcej towarów, a 33% z nich kupuje online częściej. Aż dla 13% zakup online stał się kanałem pierwszego wyboru. Czy to oznacza zmierzch tradycyjnych sklepów? Nie sądzę. Wiem za to, że warto być ze swoim biznesem online.

 

Kto kupuje zatem offline?

Już tylko 23% naszego społeczeństwa nie deklaruje żadnych zakupów online. Są to w dużej części osoby starsze, które potrzebują „pomacać” dany produkt przed zakupem.
Chcecie więcej danych? Proszę bardzo. Są to przede wszystkim mężczyźni w wieku 50+ z miasteczek i wsi.

Co zatem mogłoby zachęcić tę grupę do e-zakupów w przyszłości? Otóż najczęściej wskazywali oni niższe koszty dostawy oraz kody rabatowe łatwe do realizacji.   

 

Rośnie popularność zakupów na urządzeniach mobilnych

Podobnie jak przed rokiem najpopularniejszym urządzeniem, za pomocą którego robimy zakupów online jest laptop. 78 % pytanych właśnie na ekranie notebooka robi zakupy. Jednak jako drugi w tym rankingu (po raz pierwszy z tak wysokim wynikiem) pojawił się smartfon. Już 76% badanych robi zakupy właśnie za pomocą telefonu. Warto zatem, aby wszyscy właściciele sklepów internetowych wzięli to sobie do serca i sprawdzili, czy mobilna wersja strony ich sklepu jest tak samo przyjazna dla Klienta, jak desktopowa.

A czy Twoja firma ma już swój sklep internetowy? Czy jesteś dostępny online dla tak dużej grupy osób korzystających z komputerów? Czy Twój sklep działa bez problemu na urządzeniach mobilnych? Spotkajmy się, porozmawiajmy, zrób swój sklep z #onlyMy.  

Więcej szczegółów raportu znajdziesz: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html