O czym i jak pisać w Internecie? Czyli jak zapełnić stronę treścią.

O czym i jak pisać w internecie - onlyMy.pl

O czym i jak pisać w Internecie?

O czym i jak pisać w Internecie – postawmy to pytanie w inny sposób. Zastanówmy się przez chwilę, czego najczęściej Internauci poszukują w sieci? Odpowiedź wyda Ci się pewnie banalna – informacji. 
Twój serwis powinien zaspokoić tę właśnie potrzebę. Nie obawiaj się jednak – nie oznacza to na szczęście, że Twoja witryna ma być bezwzględnie aktualizowana przynajmniej 3 razy w tygodniu. Musisz tylko albo aż, postawić się na miejscu osoby odwiedzającej Twoją stronę. Zastanów się, jakich informacji, porad czy ciekawostek z Twojej branży mogą poszukiwać inni. 

Jak pisać teksty według zasad nowoczenego webwritingu?

Webwriting to sztuka pisania tekstów przeznaczonych do publikacji w internecie, które są jednocześnie atrakcyjne dla osób odwiedzających stronę i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek (SEO). Różni się od tradycyjnego pisania tym, że uwzględnia sposób, w jaki odbiorcy przyswajają treści w Internecie – głównie poprzez szybkie skanowanie, a nie linearne czytanie.

Jeśli zależy Ci, aby Twoja strona była czytelna i odwiedzana przez Twoich Klientów, zwróć uwagę na następujące kwestie:

  • Przejrzystość i czytelność – teksty powinny być łatwe do zeskanowania wzrokiem dzięki nagłówkom, śródtytułom, listom i wyróżnieniom. Dzięki temu odwiedzający szybko znajdą te informacje na, których im zależy. To wzmocni poczucie, że Twoja strona jest merytoryczna i wiarygodna.
  • Zwięzłość – krótkie akapity i zdania ułatwiają przyswajanie treści. Prawda jest taka, że coraz mniej czytamy, a strona internetowa to nie powieść tylko źródło informacji. Dlatego skup się na konkretnych informacjach, które są istotne dla odbiorcy.
  • Jasny i przystępny język – unikanie skomplikowanego słownictwa i branżowego żargonu. Skomplikowany i naszpikowany trudnym, branżowym słownictwem tekst nie zachęci, a wręcz odstraszy od lektury. Prawdziwą sztuką jest pisanie o rzeczach skomplikowanych w prosty sposób. 
  • Struktura oparta na odwróconej piramidzie – najważniejsze informacje na początku tekstu. W ten sposób od razu przyciągniesz uwagę czytelnika i zwiększasz swoją szansę na przekazanie najistotniejszych dla Ciebie treści.
  • Optymalizacja pod SEO – stosowanie słów kluczowych, linkowania i odpowiednich metaopisów. Idealnie byłoby, gdyby Twoi czytelnicy nie dostrzegli tych zabiegów, ale są one niezwykle istotne, bo dzięki nim Twoje treści dotrą do szerszej rzeszy odbiorców korzystających z wyszukiwarek.
  • Interaktywność – zachęcanie czytelników do reakcji, np. poprzez pytania, komentarze czy wezwania do działania (CTA). Aby to osiągnąć stawiaj pytania, proś o opinie czy komentarze, angażuj odbiorców i buduj z nimi relacje.

"Content is the king" - czyli treść ma kapitalne znaczenie.

„Content is the king” – napisał w 1996 roku Bill Gates i te słowa mimo ciągłego rozwoju technologii, pozostają jednym z fundamentów funkcjonowania w sieci.
Postawmy sprawę jasno – nie jest specjalnym wyzwaniem (choć oczywiście wydaje się bardzo istotne z punktu widzenia prowadzonego biznesu) namówienie kogoś, kto szuka ściśle określonego towaru i ma już wybraną markę oraz model, do zakupienia go w Twoim sklepie – jeśli tylko zaoferujesz wystarczająco atrakcyjną cenę. 
Twoim celem powinno być jednak zaintrygowanie takiej osoby, która dopiero może stać się Twoim potencjalnym Klientem. Musisz wzbudzić jej zaufanie do Twojego profesjonalizmu. Być może to właśnie informacje zawarte na Twojej stronie spowodują, że ten człowiek uzmysłowi sobie, że naprawdę potrzebuje oferowanego przez Ciebie towaru bądź świadczonej przez Ciebie usługi. 

Podziel się wiedzą i doświadczeniem z innymi.

Pamiętaj, to właśnie Ty jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Nikt tak jak Ty nie zna się na oferowanych przez Twoją firmę towarach, świadczonych przez Was usługach czy też rozwiązaniach, którymi zajmuje się Wasza organizacja. Pozwól odwiedzającym Twoją stronę przekonać się o tym. Podziel się z nimi swoim doświadczeniem. Niech Twoja strona nie będzie tylko katalogiem produktów lub cennikiem usług. Spraw, aby prezentowała ona również w jakiejś części Twój punkt widzenia – subiektywny osąd. 

Zaproś do współredagowania strony swoich Klientów.

Możesz również zaprosić do redagowania swojej strony innych. Umieścić forum, na którym osoby zainteresowane mogłyby zadawać Ci pytania i wymieniać się opiniami na tematy pokrewne dziedzinie Twojej działalności. Jeśli wybierzesz taką formę kontaktu z gośćmi Twojej strony, musisz regularnie udzielać odpowiedzi na zadawane pytania. Chodzi o to, aby nie zniechęcić użytkowników i tych, którzy być może tylko obserwują Twoje forum. Takie rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę – dzięki konieczności logowania, możesz zbudować bazę adresów e-mail Twoich potencjalnych Klientów i to w sposób zupełnie legalny i bezpłatny. Pozwoli Ci to później wysyłać tym, którzy wyrażą na to zgodę, np. informacje handlowe, newsletter czy promocje. 

 

Zapraszam do kontaktu! 
Michał