O czym i jak pisać w Internecie? Czyli jak zapełnić stronę treścią.

O czym i jak pisać w internecie - onlyMy.pl
O czym i jak pisać w Internecie?

O czym i jak pisać w Internecie – postawmy to pytanie w inny sposób. Zastanówmy się przez chwilę, czego najczęściej Internauci poszukują w sieci? Odpowiedź wyda Ci się pewnie banalna – informacji. 
Twój serwis powinien zaspokoić tę właśnie potrzebę. Nie obawiaj się jednak – nie oznacza to na szczęście, że Twoja witryna ma być bezwzględnie aktualizowana przynajmniej 3 razy w tygodniu. Musisz tylko albo aż, postawić się na miejscu osoby odwiedzającej Twoją stronę. Zastanów się, jakich informacji, porad czy ciekawostek z Twojej branży mogą poszukiwać inni. 

 

„Content is King” – czyli treść ma kapitalne znaczenie.

„Content is the king” – napisał w 1996 roku Bill Gates i te słowa mimo ciągłego rozwoju technologii, pozostają jednym z fundamentów funkcjonowania w sieci.
Postawmy sprawę jasno – nie jest specjalnym wyzwaniem (choć oczywiście wydaje się bardzo istotne z punktu widzenia prowadzonego biznesu) namówienie kogoś, kto szuka ściśle określonego towaru i ma już wybraną markę oraz model, do zakupienia go w Twoim sklepie – jeśli tylko zaoferujesz wystarczająco atrakcyjną cenę. 
Twoim celem powinno być jednak zaintrygowanie takiej osoby, która dopiero może stać się Twoim potencjalnym Klientem. Musisz wzbudzić jej zaufanie do Twojego profesjonalizmu. Być może to właśnie informacje zawarte na Twojej stronie spowodują, że ten człowiek uzmysłowi sobie, że naprawdę potrzebuje oferowanego przez Ciebie towaru bądź świadczonej przez Ciebie usługi. 

 

Podziel się wiedzą i doświadczeniem z innymi.

Pamiętaj, to właśnie Ty jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Nikt tak jak Ty nie zna się na oferowanych przez Twoją firmę towarach, świadczonych przez Was usługach czy też rozwiązaniach, którymi zajmuje się Wasza organizacja. Pozwól odwiedzającym Twoją stronę przekonać się o tym. Podziel się z nimi swoim doświadczeniem. Niech Twoja strona nie będzie tylko katalogiem produktów lub cennikiem usług. Spraw, aby prezentowała ona również w jakiejś części Twój punkt widzenia – subiektywny osąd. 

 

Zaproś do redagowania strony swoich Klientów

Możesz również zaprosić do redagowania swojej strony innych. Umieścić forum, na którym osoby zainteresowane mogłyby zadawać Ci pytania i wymieniać się opiniami na tematy pokrewne dziedzinie Twojej działalności. Jeśli wybierzesz taką formę kontaktu z gośćmi Twojej strony, musisz regularnie udzielać odpowiedzi na zadawane pytania. Chodzi o to, aby nie zniechęcić użytkowników i tych, którzy być może tylko obserwują Twoje forum. Takie rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę – dzięki konieczności logowania, możesz zbudować bazę adresów e-mail Twoich potencjalnych Klientów i to w sposób zupełnie legalny i bezpłatny. Pozwoli Ci to później wysyłać tym, którzy wyrażą na to zgodę, np. informacje handlowe, newsletter czy promocje. 

 

Zapraszam do kontaktu! 
Michał