Twoja strona internetowa w wyszukiwarce, ale jakiej?
Twoja strona internetowa powinna się wyświetlać wyszukiwarce — to jasne. Lecz z jakich wyszukiwarek korzystają użytkownicy? Według strony netmarketshare.com użytkownicy najchętniej korzystają z wyszukiwarek umieszczonych na następujących stronach: Google, Bing, Baidu czy Yahoo, przy czym warto mieć na uwadze, że udział Google wynosi prawie 76%.
W jaki sposób trafią na Twoją stronę potencjalni Klienci? Może ktoś ze znajomych poleci im Twoją firmę i poda adres strony internetowej… Nie wykracza to oczywiście poza granice prawdopodobieństwa. Jednak z cytowanych powyżej badań wynika, że minimum 7 na 10 Twoich Klientów znajdzie Cię dzięki „Google”.
Co zrobić, żeby Twoja strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania?
Co należy zrobić, żeby szukając usług lub towarów oferowanych przez Twoją firmę, Klienci znaleźli właśnie Twoją stronę? Jakie warunki powinna spełnić strona internetowa, żeby wyszukiwarki wyświetlały ją na początku swojej listy?
Należy prawidłowo ustawić „metę” strony – czyli słowa kluczowe stanowiące jej wizytówkę. Słowa te powinny dobrze opisywać treść witryny WWW, tak więc w przypadku strony korporacyjnej, opisywać to, czym firma się zajmuje. Spróbuj wyobrazić sobie, jakie słowa będą wpisywać w wyszukiwarce Klienci poszukujący oferowanych przez Ciebie usług – nie powinno ich zabraknąć w „mecie” Twojej strony.
Treść witryny powinna korespondować ze słowami kluczowymi zapisanymi w „mecie”. Zależność jest prosta – im witryna bogatsza w treść odpowiadającą założonemu profilowi, tym większa szansa na wysokie miejsca w wyszukiwarkach. Więcej moich sugestii na ten temat znajdziesz TUTAJ.
Jeśli zdarzy się, że inne serwisy internetowe będą zawierać odnośniki właśnie do Twojej strony – rewelacja! Masz duże szanse, by „podskoczyć” w rankingach.
Trzeba mieć świadomość jednego – pozycjonowanie wymaga stałej, systematycznej pracy nad samą stroną — optymalizacją jej kodu, aktualizacją treści. Efekty jednak nie zawsze są proporcjonalne do włożonego wysiłku. Nie należy się zniechęcać – pozycja strony z pewnością się poprawi tylko na pewno nie od razu i nie aż tak jakbyśmy sobie tego życzyli 😉 Właściwe wypozycjonowanie strony w wyszukiwarkach to jednak niejedyny sposób dotarcia do potencjalnych Klientów.
Jak zarejestrować stronę, aby Google ją widział?
Szczęściu i ciężkiej pracy związanej z tworzeniem atrakcyjnych treści można oczywiście pomóc – po pierwsze należy w ogóle zarejestrować swoją stronę w wyszukiwarkach. Jeśli chodzi o Google, oznacza to: dodanie mapy witryny (adres Twojej strony sitemap.xml) w narzędziu Google Search Console.
Kolejny krok, który należałoby wykonać to skorzystanie z reklamy w wyszukiwarkach np. – Google AdWords. Taka forma reklamy jest stosunkowo niedroga, bo płacisz tylko za faktyczne wejścia na swoją stronę. Jednocześnie jest ona skuteczna, bo trafia tylko do osób zainteresowanych daną dziedziną – tych, którzy szukają określonych tematów w wyszukiwarkach.
W Internecie oczywiście nie tylko można, ale nawet trzeba, reklamować swoją stronę. Jak to zrobić efektywnie, nie zapominając jednocześnie o kosztach?
Tą kwestią zajmiemy się w jednym z kolejnych wpisów na blogu #onlyMy.
Do następnego wpisu!
Pozdrawiam
Michał