co to jest Landing page? czy potrzebujesz #landingPage?
Landing page to pojedyncza strona, której zadaniem jest zmiana odwiedzających stronę w potencjalnych Klientów. W żargonie sprzedażowym określa się tę funkcję często mianem „zbierania leadów” – czyli po prostu danych potencjalnych Klientów, którzy wyrazili wstępne zainteresowanie Twoim produktem lub usługą. Strona technologicznie jest prosta. Często do zaprojektowania Landing page wystarczą takie elementy jak: tytuł, treść, formularz kontaktowy i zatwierdzenie wysyłki formularza.
Jednak właśnie w związku z tą krótką formą napotykamy na „schody”… Niewątpliwie bowiem musimy znaleźć „haczyk”, jeśli chcemy w ciągu sekund, przekonać osobę, która „wylądowała” na Twoim #landingPage do wypełnienia formularza czy wykonania innej czynności na której Ci zależy.
W jakich sytuacjach wykorzystujemy Landing page? Przede wszystkim strona typu #landingPage wyświetla się użytkownikowi po kliknięciu w:
- reklamę na Facebooku;
- LinkedIn;
- linki sponsorowane Google AdWords;
- odnośnik umieszczony w mailingu;
- link w newsletterze;
- baner reklamowy zamieszczony w innym serwisie na podstawie umowy afiliacyjnej.
jak projektujemy #landingPage w #onlyMy?
cel #landingPage
Bezsprzecznie na początku ustalamy, jaki jest cel #landing page? Musimy wiedzieć skąd użytkownicy będą trafiać na Twoją stronę? Jaki powinien być oczekiwany skutek wizyty na #landing page – czyli co chcemy, aby użytkownik zrobił na stronie?
ustalenie koncepcji
Kolejny krok to praca koncepcyjna nad treścią. Kluczowe jest wykorzystanie siły nagłówka – pamiętajmy, że mamy tylko chwilę, aby przykuć uwagę czytającego. Naszym zadaniem jest przekazanie odbiorcom komunikatu, co będą mieć z tego, że wejdą na stronę. To musi być konkret, np. pożądana informacja, ograniczona w czasie oferta cenowa, spersonalizowana oferta o szerszym zakresie niż standardowo.
grafika na stronę
Na zakończenie zabieramy się za stronę graficzną. Najczęściej siła leży w prostocie – design i elementy graficzne nie mogą odwrócić uwagi od treści i zaburzyć funkcjonalności #landingPage. Pamiętajmy cały czas o celu, aby strona doprowadziła użytkownika do wykonania pożądanej przez nas aktywności. Komunikujemy ją jasno przyciskiem „call to action” – kliknij! / wpisz! / pobierz! / zapisz się!
kiedy warto zainwestować w #landingPage?
- Gdy zdecydowałeś się na wykupienie reklamy w Internecie – dobrze zaprojektowany #landingPage to wyższa konwersja i większa opłacalność inwestycji w reklamę;
- Jeśli zależy Ci na zbudowaniu relacji z Klientem – poprzez #landingPage możesz podzielić się swoją fachową wiedzą, oferując np. darmowe e-booki, przydatne szablony, materiały filmowe. Bez wątpienia zaufanie Klienta, które zyskasz dzięki takim działaniom, to także „twarda waluta”.
ile kosztuje projekt #landingPage?
Najprościej mówiąc – to zależy… Od czego?
Od stopnia skomplikowania projektu. Cena usługi wynika też z tego, czy #landingPage będzie częścią większego realizowanego wspólnie projektu. U nas ceny za #landingPage zaczynają się od 800 zł. Skontaktuj się z nami, aby zrobić sobie Landing page.